Yasmin...Tersentuhnya Hati Ini...

Saturday, August 1, 2009

Ketika entry ini ditulis, air mata saya masih lagi mengalir. Masih basah pipi ini. Sebak serta merta menyelubungi hati dan perasaan saya tatkala ibu allahyarham, Puan Enom Yon sebak bercerita tentang pemergian permata hatinya....
"Saya doa biar mak mati dulu, sebab bila mak mati dulu saya boleh sempurnakan mak, Kalau saya mati dulu, siapa nak jaga mak nanti".....
Ya Allah...meruntunnya hati saya. Sedih sangat. Memang saya dan allahyarham tiada ikatan darahpun, sama seperti orang lain disekeliling dia, tapi kata-kata itu tadi sangat menyedarkan saya bahawa menyenangkan hati ibu, menggembirakan hati ibu, membahagiakan hati ibu sangat penting...sangat penting...Yasmin menyedarkan saya. Saya percaya, bukan saya sahaja yang mengalirkan air mata, bukan sahaja tangisan tapi esakan, malah seluruh rakyat Malaysia yang baru menonton Majalah 3, edisi khas Yasmin Ahmad turut mengalirkan air mata...sama seperti saya.
Saya pernah terfikir satu masa dulu, saya nak cakap pada mak saya macam ni...tapi saya masih tidak mampu mngucapkan kata-kata ini kepada mak saya....Astarfirullahhalazim. Tapi saya akan gagahkan juga mengucapkan kata-kata ini satu hari nanti...
"Saya doa saya yang mati dulu sebab kalo mak mati dulu, ramai yang sedih...adik beradik saya, ahli keluarga. Tapi kalau saya mati dulu, tak ramai yang sedih sebab saya masih tak ada suami dan anak-anak"
Fikiran kita tidak sama. Tapi kedua-duanya adalah sama dan ada kebenarannya. Apa yang saya rasa juga sama dengan apa yang orang lain rasa. Malam ini hati saya betul-betul tersentuh dengan pemergian seorang anak yang taat, seorang sahabat yang setia, seorang bos yang terbaik dan seorang permata yang amat disayangi oleh semua orang di Malaysia.....

video

AL-FATIHAH

Semoga Roh Mu Ditempatkan Dikalangan Orang-orang Yang Beriman Dan Dikasihi

Allah S.W.T

Nota Pink ::~ Meruntunnya hati saya malam ini....De sayang mak. Mak adalah segalanya...

6 comments:

Noraliza Ramly said...

Innalillah....

Semoga roh beliau dicucuri rahmat. aaminnn

arapink said...

Amin...

Sheila@CC said...

aL FATIHAH! Smg roh beliau dicucuri rahmat dan dtempatkan dsamping mrk y beriman..

J@J@ / Bini The Rock said...

Al-Fatihah....

dulu mak akak sblm meninggal, dia ada ckp...
"dunia skrg dah makin dekat dgn kiamat, mak harap jgn lah mak jumpa hari tersebut..mak x sanggup!"

akak "mak jgn la ckp mcm tu makk...mcm tu org pon nak sama2 ikut mak lahh"

rupa2 nye, dimakbulkan pula hajatnye tu...sedih betol!

arapink said...

to cc ::~ Al-Fatihah untuk semua Islam yang dah meninggalkan kita...

yg hidup ni tak tau lagi bila harinya....

arapink said...

kak jaja, ara sedih sgt malam ni...

ni pon masih ngalir air mata...

Ya Allah....berikanlah kebahagiaan kepada ibuku "SITI SARA"

Amin...