Minggu Terakhir Sya'ban Part 2

Monday, August 17, 2009

Selepas menyelesaikan semua yang ada atas meja tu tadi...hehehe...kami pon bersiap-siap nak ke Kuantan. Ingat nak mencari laut...maklumlah sini tak de laut....Lagipun nak melayan si tembam tu, adik bongsu kesayangan aku nak mandi laut. Memang dah macam tu dia ni...sesekali mesti bawak dia mandi laut....


Ni lah adik bongsu kesayangan aku, Fikri dan Kak Long aku. Comeyyy tak kakak aku? kekekek... Kakak lagi kecit dari adik....adiknyer semua kembang-kembang...huhuhu...tak pe, tak pe...sebelum pegi harussss lah berposing dulu...kat muka pintu pun tak pe :-)




Percaya kan????? Kakak lebih kecit. Aku yang kembang...tak pe, tak pe....janji aku bahagia. Kalo orang tak suka, ada aku kesah? cak..cak...cak...cak...uishhh, jauhkan lah....hehhehe...kang jd si laser lak aku.




Dalam perjalanan, kami melalui satu tempat yang akan aku terjah nanti. Bukit Gambang Water Park...taman tema baru...





Ni lah tempatnya. Ini adalah gambar curi yang aku snap...kekeke...nak masuk kang kene bayar. Dan sini juga bukan tujuan utama kami...Kami nak pi mandi ke tempat yang semulajadi, yang tak berbayar...kekekek...kami pun lalu je lah. Sayonara.....




Ni masa makan-makan kat Taman Gelora...bergelora hati aku suker hati sebab kena angin laut masa makan....lepas makan aku pon pegi lah window soping ke Alamoda & Ariani. Tak hingat lak nak snap gambor..tengok harga tudung mahal-mahal...naik juling biji mata aku...wahahaha...



Dah petang sket kami pon bergerak ke Cherating. Menuju ke Impiana Resort Cherating. Ni bukan tempat untuk budak-budak ni nak mandi tapi saja nak melepak-lepak je. Lagipun masa tu awal lagi nak mandi, panas air laut tu...








Pantai di sini sangat cantik. Elok terjaga. Maklumlah resort kan, ramai pelancong. Pelancong berbayar, kami ni pelancong tak bayar...hehehhe....saja melepak di sini. Tu nampak tak? Si Bongsu dating ngan mak aku. Manjer giler ngan mak aku....


Sempat lagi berposing-posing. Tak semua mengikut....cuma berlima sahaja...maklumlah masing-masing ada komitmen lain...abah aku pon tak ikot...rehat kat rumah ajer :-)





Kalau sahabat blog aku, Kak Iina ( Aku & Glasgow ) tulis nama atas snow, aku tulis nama atas pasir...hehehe...maklumlah kat sini tak de snow, pasir banyak ler...tak kisah. Janji ada yer...hehee...kene snap cepat-cepat bimbang hilang dibawa ombak...

Ni lah aktiviti kami di minggu terakhir Sya'ban. Semua tak sabar nak menunggu bulan mulia, Ramadhan Al-Mubarak beberapa hari lagi...Kita semua merindui kedatangannya kembali.





Nota Pink ::~ Maaf Cun, tak inform ke Kuantan :-)


8 comments:

Anonymous said...

Ramdhan akn menjelma.. rindu sgt time bln puasa kt kg.. meriah sgt! Xtau la nape bila bln puasa jer kt kb mcm pesta sampai la raya.. semua jln kt kb jam..

AinDayana said...

kenapa muka kak long lain betuiiiiiii ngan muko ko laaaa..

arapink said...

To cc ::~ sebab ramai org KB balik kampung dari negeri lain. Sbb tu jalan nak ke Kelantan jam teruk...semua balik kampung :-)

To Lenggang ::~ Sebab ara ikot muka mak, kak long ara mcm muka abah....

arapink said...
This comment has been removed by the author.
iina said...

hahaha jadik ler.. tulis nama gak tuh.. ;) kot2 nnti turun salji kat mesia ke ;)

arapink said...

kekeke...jadilah yer kak iina...

pasirpun, pasirlah...janji rock!
salji tak kan turun kat sini, nnt Ara pi Bukit Cerakah...kekeke

mawar_berduri said...

Wow...BestnYa BerSanTai...... :)

arapink said...

mawar..bersantai sampai hangus...huhuhu