Meja Aku Di Pejabat...

Friday, August 7, 2009

Salam Jumaat semua. Sambil nak menunggu ofis buka semula jam 2.45 petang ni, aku pon gatal-gatal tangan mengambik gambar. Paparan Jumaat minggu ini adalah view meja aku di pejabat. Aku tak kisah kalau ada yang cakap aku pemalas sebab hakikatnya meja aku ni memang dah berantakan dan bersepah. Memang macam ni...huhuhu...tak kuasa nak kemas dah kalo hari-hari ribut dengan kerja. Tapi aku akan kemaskan jugak meja ni sket sebelum meninggalkan meja ni setia petang.....Jom kita tengok apa yang ada. Sebelum tu siang-siang aku nak pesan, sebelom tengok meja aku ni korang baca lah selawat 3x...kot-kot ada yang terpengsan nanti...hehehe


Nilah meja aku...yang kusut, masai, serabai, semak, samun dan yang sewaktu dengannya. Di sinilah aku menyelesaikan tugasan seharian dan melayan blog korang bila waktu siang. Yang pastinya aku tak pernah melelapkan mata lagi di meja ini...baik tak aku?...hehehee


Ni pula kerusi aku...nak kata empuk tu tidaklah tapi cukup selesa. Tapi aku tak puas hati sebab rodanya dah tercabut satu...huhuhu....maklumlah tuan empunya ni lasak ya amat dok atas kerusi ni....Bantal biru tu pentinggg...nak mengalas atau nak menyendal bumper2 aku bila penat...kekeke....dan boleh juga mengalas kepala seketika waktu rehat.....

Korang nampak tu? Apa yang ada dalam cawan tulis Cina tu? Wajibbbbb ada tu...tak boleh tak de. Kalau kepala aku rase2 nak mereng, aku telan....Sekarang loan banyak semula...aku memerlukannya untuk terus survive..........uwaaaaaa



Satu lagi yang harussss ada iaitu Balm Serai dari Langkawi...huhuhu...leher mudah penat, tengah-tengah buat kerja tu sakit perot ke, pening-pening lalat ker, benda ni juga pentingggg... Harus ada...


Satu lagi benda yang ada di meja aku adalah payung. Disponsor oleh adik aku. "Payung Cap Bank Rakyat"...huhuhu...aku suker barang-barang free nih...kekeke...aku memerlukannya kalau hari hujan dan juga panas. Sekarang pegi balik kerja aku naik bas, so payung ni penting.....

Patung yang comel ni aku letak atas monitor sebelah kalendar. Pemberian dari kenalan aku, Along @ Najmi...kenangan dari Vietnam. Walaupun tak penting tapi benda ni cute dan comel. So..aku lekatkan kat atas monitor aku....

Di tepi sebelah kanan aku, aku tepekkan beberapa nota pembiayaan untuk rujukan setiap kali aku membuat agriment pempiayaan. Bukan tepek sebarang tepek, tepek itu ada makna...kuikuikui. Ia juga berfungsi sebagai pelindung daripada aku dilihat direct dari bilik bos aku....tapi penah gak kantoi...korang tau lah kan...kekeke...padan muka aku...huhuhu

Korang ingat tak entry aku beberapa bulan lepas??? Hidup segan, mati tak mahu...kekeke. Aku dah berjanji ngan korang tak nak bagi pokok ni mati kan? Aku dah sedaya upaya memeliharanya. Hari-hari aku siram air. Cuma baja jer aku tak bubuh lagi...Ok lah tu, hidup lagik....kekeke

Harussss juga ada gambar mak aku. Penguat semangat nak bekerja. Nak buh gambar laki @ pakwe, tak tau nak cari mana....psttttt mamarempit, kalau Ara buh pic Parin leh tak? kuikuikui....dan yang pink tu kad besday dari sahabat baikku, Eja untuk tahun ni....



Korang jangan tengok view atas meja jer, tengok bawah meja jugak...ni lah benda yang ada di bawah meja jugak. Ni pandangan belah kanan, pandangan belah kiri aku tak snap gambar...bimbang ada yang parkinson tengok nanti...mana tau kan kot-kot ada Anaconda ker, naga ker...kekeke....
So, ni lah meja aku.....korang pulak mcm mana? Untuk pengetahuan anda, sesiapa yang melihat entry aku ni, anda sebenarnya sudah di tagged!!!!!!!!!!!!!!!!.......sila buat entry beserta gambar meja anda di pejabat. Jangan bagi banyak alasan yer....orang-orang yang harus di exposekan meja nya adalah :: ~

  1. Cutecda
  2. Mamarempit
  3. Lenggang
  4. Mawar Berduri
  5. Aspalela
  6. Matabulat
  7. Smai
  8. Mummysya
  9. Jaja / Bini The Rock
  10. Cecilia

Selamat menjadi jurugambar amatur untuk meja ofis anda yer...hehehe...ikot lah nak posing macam mana nak ambik yer, janji aku puas hati....Selamat Menjawab....

Nota Pink ::~ Tongkang Pecah...

20 comments:

manusia biasa said...

kak ara - adei nk kena tnjuk ka rupa meja?mlaih nya,hmmm..akan d usahakan

ieda Harun said...

huk aloorrr ngat nk cite je td upenya ada perangkap ek huhuhuhu...to satu je jgn biasakan minyak tu okeh sbb cam macik2 je kui3

arapink said...

To Sue @ Ela ::~ kalau malas x per...tapi kalau rajin lagi bagus...hehehe

arapink said...

To kak cute ::~ anda terpedaya...hahaha

tengok nama sape atas sekali tu mbak?

minyak2 tu bkn ara yg pakai pon (in case lah) member sebelah tu kerap ngat penin lalat...maklumlah pembawakan budak...

hehehe....

Noraliza Ramly said...

hahahaha memang serabot la tmpt oak ni! Pening lalat koi tengok. Lalat pon tak pening mcm koi pening ni! ekekeke

Gurau je jgn mara na! Nanti kena jual.

KTS said...

pandai betul perangkap orang.. hikhikhik... nasib dah pernah buat tag ni :D

salam ziarah

arapink said...

wei liz...hahaha....aok singgah mlm2 ek umah koi....

tau pon nk penin...koi x kisah...koi dah kabor.

lalat pon penin mcm aok yak :-)

arapink said...

to ku tak sempurna ::~ pandaiii...hehehe..

TQ singgah blog ara :-)

CikguZue said...

baik tak kena. kalau kena pun, takde meja nak tunjuk. hihi.
minta izin nak linkkan blog ara ni yea, boleh?

adianiez AIDA said...

buat pengetahuan ara kan, meja aida kat ofis memang bleh la dikatakan tersusun @ kosong...

kecuali bila aida balik dari court, meja mesti penuh dgn file tinggi menggunung! cepat2 aida sign apa patut, approve kan draft whatsoever...

semua file tu aida letak atas meja clerk. hi hi hi... lagipun aida elergic habuk. kalau lama file atas meja, akan kronik la kegatalan hidung & muka aida....

hi hi hi...

arapink said...

To Kak Zue ::~ Boleh sangat. Ara dah lama link blog kak zue...

Setiap malam datang bertamu di Lempeter, Wales UK :-)

Ara suka semua entry kak zue...ara sgt teruja berharap dpt ke UK mcm kak zue...at least as tourist :-)

arapink said...

hai aida...TQ link ara yer...

meja ara pon sebelum ni mcm tu, tapi skrg loan banyak, tu yang ala-ala tongkang tu...

kalo tidak clear lah jugak :-)

Anonymous said...

ooo... kt atas tu kemain simbolism.. rupenyer ada benda kt bwhnyerrr errr... pandai la cik ara ni!!

arapink said...

hahaahahha....

idop kene pandai...ada masa jwb yer cc...ehek

AinDayana said...

huk alooooooooooooo...ko nihh..ade tag lagiiiiii..ko tau..aku tag cikgu aku..haram die tau camna nak jawab..huhuhuhu...tanya kat akak balik kat mane??...huhuhu..

Anonymous said...

wahhh....
Tengah sedap2 baca..sekali kena TAG daaa....

tgk la ye ara..klu akak sempat..akan ku jawab jua.

arapink said...

kak enie...cikgu akak tu dah nak pencen kot...huhuhu...

cakap banyak takde...jawab sudahhhh

eheksss...

arapink said...

to kak jaja...idop kene bijak...dlm syok2 ,membaca ada tagged yer...kekeke

ada masa akak jawab lah yer..nak tgk meja akak lak, sama tak semaknya ala-ala tongkang mcm ara...

kuikuikui

Kak Lia said...

ooooo....tk kose mak....

arapink said...

it's ok mama...