Menu Berbuka...

Thursday, August 27, 2009

Alhamdulillah, hari ni kita dah pun berpuasa hari ke-6. Rasa macam sekejap jer kan. Mungkin sebab faktor cuaca jugak. Kalau di Temerloh ni, cuaca tak menentu. Panas, tapi kadang-kadang hujan jugak. Tapi sepanjang 6 hari berpuasa ni cuaca tidaklah terlalu panas, kebanyakannya mendung saja.
Hari ni aku keluar ofis agak awal jugak. Jam 2.30 petang. Bukan apa, aku menemani Mdm. Sara, iaitu mak kesayangan aku ke pejabat peguam. Urusan tanah. Selesai dah pun jam 4.00 petang. Aku cakap kat Mdm. Sara, dah tak sempat nak masak banyak-banyak lauk. Aku cadangkan masak mi kari ajer....lebih cepat. Kami pun terus ke supermarket, mencari sedikit barang-barang. Hari ni panas sangat. Tekak aku ni kalau dapat air mineral sejuk alangkah bestnya...hehehe....
So....inilah menu berbuka puasa kami sekeluarga hari ini. Simple jer...tak kisah, janji kenyang :-)




Mi Kari


Cendawan Goreng




Drumet Ayamas


Karipap & Agar-agar Santan...beli jer lah...hehehe



Air Oren & Air Keladi....abang aku ler membelinya...aku tak nak,
takot kang miang keladi...kekeke
Esok aku cuti. Saja jer. Kadang-kadang bosan gak dengan suasana pejabat. Lagipun hati aku selalu melayang entah kemana bila berada di situ. Ntahlah...Masih memikir dengan cat rumah baru....hehehe....macam nak tambah-tambah lagi apa yang patut. Tapi tak minat pulak. Serabut....

Nota Pink ::~ Menu apa pulak esok yer? :-)




23 comments:

orkedanza said...

da lm i x mkn mee kari..ley masuk dlm list nih...

arapink said...

sila masukkan orkedanza.... :-)

sesekali berbuka puasa selain dari nasi ok jugak :-)

iina said...

wah best btul menu buka nie.. sok leh masak utk akak mee kari klu akak p sana ;)

mawar_berduri said...

Wahhhhhhhhhh..... K.Ara banyaknya makanan yang sedap2...adeh..pepagi lagi trase cam lapar plak ...huhuhuu :P

julietchun said...

lama tak makan cendawan goreng, terliur pulak.

AinDayana said...

wahh..bukan main lagi...mee kariiiiiii..anto le skett ara...EG sukeeeeeeee....

cutecida said...

meriah² hehehee..semalam menu akak pun MEE KARI tapi beli kat bazar ramadhan je hehehehe...

sue @ ela said...

mcm ni kak kata x byk????????bg smai 2 dh byk gila 2!!! len kali bg la kat ceq sama kak

sue @ ela said...

mcm ni kak kata x byk????????bg smai 2 dh byk gila 2!!! len kali bg la kat ceq sama kak

J@J@ / Bini The Rock said...

Amboi...romantiknya menu berbuka puasa...

hehehhe...tetiba guna ayat romantik lak ekk..maklomlah pose, tershashul!!

blh abes ke semua2 tu ara?? hebattttt!!

arapink said...

To Kak Iina ::~ walaupun masa tak suntuk semalam, tapi kami dan lah masak mcm ni...

Boleh...boleh...nnt kak iina balik Malaysia, mai umah Ara yer :-)

arapink said...

To Mawar ::~ Pepagi dah lapar yer...hehehe...

Sabar.... :-)

Aspalela said...

dlm byk2 tu...
aku sukerrr kat cendawan goreng ko ara.....
nak sikittt.....

Aspalela said...

ara....

i'm backkkkk

arapink said...

To Juliet ::~ buatlah, jangan tak buat...hehehe

arapink said...

Aspa.....ko ni jap ada, jap takde. Tak pose ke makan biskut?...kekeke

Meh makan mi kari weh... ;-)

arapink said...

To Kak Cute ::~ Menu sama yer, tapi lain2 tempat jer...kekeke

To Smai ::~ Banyak gila2...jangan giler...kita makan duluuu...hehehe

To Kak Jaja ::~ Romantik? ni mesti rindu kat TR nih...kekeke...

Noraliza Ramly said...

Cendawan goreng tu sodapppppppppp

ahaha

mawar_berduri said...

Ni Email Mawar : mawarberduri09@gmail.com

arapink said...

TQ mawar...nanti kak ara email k :-)

arapink said...

Liz...nanti koi goreng koi antor kat Kota Gelangi yer...hehehe

mawar_berduri said...

K.Ara mawar tka leh YM..google talk boleh la

arapink said...

ok mawar...x pe..kak ara email je ok :-)