Breakfast Pagi Minggu...

Sunday, August 9, 2009

Salam Hari Minggu.....




Menu pagi ni. Pulut kuning, sambal sadin dan rendang ayam. Dah lama tak makan pulut nih. Aku tak boleh makan sangat pulut sebab nanti mengantuk. Tapi kalu sesekali jumpa macam ni aku rembat jer. Lagipun memang sedapkan. Family aku memang suka pulut berjodoh dengan sardin, selain daripada sambal tumis ikan bilis. Tapi rendang ni tetiba lak ada pagi ni. Aku tak nampak mak aku buat rendang, tapi ada atas meja. Mak aku cakap rendang ala-ala Jawa. Sape pulak orang Jawa kat sini....huhuhu.....Rupanya jiran aku yang bagi awal pagi tadi. Sedap jugak rasanya. Jiran sebelah rumah aku ni caterer...so banyaklah kadang-kadang lauk pauk yang datang bertamu ke rumah aku...aku suka...aku suka...hahaha...semoga makcik murah rezeki lagi...hehehe....

Nota Pink ::~ Menu apa pulak selepas ini?

20 comments:

Noraliza Ramly said...

Amboi oak kemain meriah lagi bekpes pagi nih! Koi mkn roti planta kat mamak bawah ni je tadi. Mkn sengsorg pulok tu! Sian kan? sob sob sob

p/s Okla koi dah nk bertolak balik Tanjung ni. C u then :)

orkedanza said...

hempp....xpnah mkn pulut wif sardin..nnt ley i try...hik3~

:p

arapink said...

Liz...apa yg ada koi rembat je. Alas perot ok lah tu liz...kang ngantuk pulak..

Hati2 yer...kim salam mamat proton...hehehe

arapink said...

hai orkedanza :-)

try lah...sedap
thanks jengah blog ara :-)

UnGu VioLet said...

hebat breakfastnye ye kak.. kat sini, toast ngn cereal jer..

arapink said...

dok ngan mak mcm ni lah Mar :-)

kalo akak kat sana pon, mcm Mar jugak...hehehe...

TQ again singgah blog akak :-)

Sheila@CC said...

bestnyer... peverot tu pulut!!

arapink said...

cuba mkn ngan sardin cc...best ;-)

Mummy Dasy said...

amboi sedap...

arapink said...

hai mummy dasy :-)

nanti kita mkn sesama k...kekeke

mamarempit said...

mak aiiiii....meriah kerry nye....lame tk jumpe pulut ni weh....pos le ke labis...letak bahan pengawet tau...:P

cutecida said...

waaahhh pulut...cicah sambal bilis pun sodappppppp

arapink said...

To mamarempit ::~ mama lah masak pulut kuning...nnt kami datang mama masak yer...kekeke

arapink said...

To kak kiut ::~ yer...sodap.... :-)

sue @ ela said...

teliuq la kjap..adeii

arapink said...

sat lagi mengantok mkn pulut...huhuhu

mawar_berduri said...

aduh..terliur tengok bekpes k.Ara...Sedap nya ...cam nak meleleh air liur ...Slurpppp... ahax... :)

kuIna LadyInRed said...

heavy nya klu sy sampai malam kekeyangan...

arapink said...

uiskhhh mawar..siap bunyi lagi...

kekeke

arapink said...

hai kulna LadyInred...

ni lah menu orang Malaysia :-)