Sembur Nyamuk...

Friday, May 15, 2009

Setibanya aku dirumah....nampak macam biase jer. Tapi bila masuk dalam umah, nampak langsir semua dah diselak...tingkap dah dibuka luas....bila aku kedapur, mak ngan abah aku sibuk menutup apa yang patut....aku dah agak, memang nak kene sembur jap lagi. aku dah biasa, sebab dah selalu sangat...lagipun aku dok sini dah 25 tahun...cucu makcik depan umah aku ni disyaki kene demam "cikunyonya"....siannnnn





Staf Kementerian Kesihatan tengah membancuh "ubat nyamuk" nu....aku tau korang pun mungkin pernah mengalami keadaan ni...aku pun tak sempat nak letak punggung, tapi sempat letak beg keluar semula dari rumah....ada 2 biji pajero Kementerian Kesihatan lalu sambil memasang tape pengumuman tentang semburan petang tadi...nampak kelibat jiran-jiran keluar dari rumah. mana yang ada baby tu naik kereta lari ketempat lain. dulu masa aku kecik-kecik, semburan ni biasa dibuat waktu malam, selepas solat Maghrib. Tapi mase aku dah tua-tua ni diorang sembur waktu petang macam tadi....








Tudiaaaaa...semburan pun bermula. Diorang sembur dari kiri dan kanan serentak, jadi umah aku dok tengah-tengah. Kami pun dok berarak ke sana, berarak ke sini....heheheh...yang tukang sembur ada 4 orang, tapi yang jadi syok aku tengok tu, seorang adalah wanita...hehehe...cayalahhh!!!









Semua kuar dari sarang...hehehe...mak aku pun wat meeting jugak ngan geng-geng dia...meriah betul...macam kenduri gayanyer...ihikss...




Giliran umah aku pulak untuk disembur. bila tengok gambar tu aku rase mcm rumah aku baru turun dari langit jer...hehehe...psstttt...yang tukang sembur pakai baju itam tu hensem weh...hehehe....macam tau-tau je dapat tagged dari dak Aspa, soklan no 3 tu jawapannya aku baru lepas mop lantai semalam...adehhh...senget pinggang. Bila dah sembur tu, lantai berminyak..terpaksalah nyental jugak, bimbang ada yang tergelincir nanti, terutama mak dan abah aku....bimbang sangat....
Entry ni aku post dari lepas Maghrib semalam...sampai ke Isyak tak siap-siap lagi. Intenet lembab giler...nasib baik aku tak tunggu sampai Subuh lak...last-last aku bongkang jer membuta...badan letih. Dah tengah hari ni baru siap entry ni...siotttt tul...heheheh...
Nota Pink ::~ errghhh....kenyang, baru balik makan kenduri....kekkekeke..nampak lak budak yg saspek "cikunyonya" tu datang ngan mak dia...adoiii...sihat dah ker???????..tett!!!!

0 comments: