Baju Korporat Ikan...

Thursday, October 1, 2009

Tak lah best sangat entry ni, tapi macam tak de dah benda nak tulis dlm blog aku ni. Sebelum bersawang, aku publish je lah apa-apa kan. Mood raya masih menebal ni. Tapi makin nipis sebab selepas ni aku banyak kerja dan akan demam lagi. Ada Karnival Jualan Mega, program jabatan. Esok dah mula jadi lipas kudung...huhuhu
Malam tadi, sedang mengemas baju-baju dalam almari, mata tertarik kepada salah satu baju korporat yang aku dapat sepanjang perkhidmatan di sini. Baju ni tahun lepas aku dapat, semasa Majlis Penjenamaan Semula Pusat Giatmara Temerloh. Walaupun aku bukan staf Giatmara, tapi kami dah biasa "kerjasama" macam Wonderpet tu. Disebabkan kerjasama itu, aku pun dapat ler sehelai pemberian Pengurus Giatmara itu yang ensem lagi bergaya, dan ada sedikit ala-ala mereng, ngam giler ngan aku...pssttt...nasib baik dah kawen, kalo tidak.....muahahaha...anda fikirkanlah sendiri yer...






Ni lah bajunya, yang tersadai kat katil aku ni. Aku pakai sekali jer masa hari kejadian. Tapi saiz macam tak cukup inci jer, maklumlah aku ni kan kembang...huhuhu....tarik napas ah aku pakai... Rasa macam nak pengsan pun ada...hehehe...




Baju ni sama macam baju korporat-korporat yang lain, biasa je. Tapi meh kita zoom in dekat sket kat lengan baju ni......




Nampak tak makhluk itu????....kali pertama baju korporat yang ada gambar ikan....hehehe...
Bukan apa, semasa program tu, pentadbiran daerah dah mula mengarahkan semua jabatan-jabatan di daerah Temerloh menampilkan "Ikan Patin" sebagai salah satu icon yang ada pada baju rasmi jabatan sebab ikan ni trademark daerah Temerloh. Kekdahnya....terselitlah sekor ikan kat baju ni....Di lengan sebelah kanan baju. Rupa ikan patin ni macam cacat jer aku tengok. Macam Kasim Selamat pun ada, tak de mata sebelah...hehehe...sian ikan tu...

Nota Pink ::~ Kalau Daerah Maran, adakah baju-baju korporatnya tersulam ayam kampung? muehehehe

15 comments:

cutecida said...

ikan patin tu ikon ek..baru kini ku tahu hehehehe...

julietchun said...

ikan patin demam raya kekdahnya tuh,kekekeke

sI tEDI said...

kalau lapar leh siang ikan buat gulai :)

Noraliza Ramly said...

Belah kanan isik gambo tempoyak baru macing gitu!! wakakaka

arapink said...

kak kiut, "Temerloh, Bandar Ikan Patin" ... ahakssss

arapink said...

juliet, ikan patin tak dan nak demam pon, dah kena sembelih. raya-raya pun orang sakan nak makan...hehehe

arapink said...

tEDi...ara rendam baju ni leh jadi gulai ek...walaaaa.... ;-)

arapink said...

Liz, tempoyok takde rupa, guane nak buh kat baju yak? hehehhe...

nampak gayanya, ikan tu takde rodong lah...hehehe

u-neey said...

ara, jualan mega tu buat kat mane?

arapink said...

u-neey, kat perkarangan dewan tun razak....masih dlm perbincangan. nnt jadi ara bg taw k....

u-neey datang leh jumpa :-)

Mawar_berduri said...

hihihi...Cumil ..ade gambar ikan patin? mule2 ingat kan ikan Yu bile dah bace baru tau ikan patin rupenya ...

arapink said...

hahahha...

nanti nak buat mermaid pulak...muehehehe

Charlotte Arphenee said...

hahaha... akak antara mereka2 yg terlibat dengan projek ikan patin nih... huhu... tp sekang dah tk merasa dah... huhu

arapink said...

kak jay, baju tu langsung takley pakai dah...huhuhu

simpan jer lah dalam almari buat harta pusaka...hehehe

duda gatal said...

klu badan da mcm kontena...mane nk muat baju macam tu bongok..naseb baek ko sedar diri..huhahuha...tp ko memang da tak leh kurus....dah ditakdirkan gemuk sampai mampos...jawabnye jd anak dara tua la ko....takde jntn nak....tu la,dulu aku nak kt ko,ko memilih..jual mahal..sekarang,ko rasekan...ko ingat staff giatmara tu nak sgt ke kt ko klu dia bujang pun...guard giatmara pun belom tentu nk kt ko tu..blah la weyyyy...hahahaha..aku rase,orang lain sanggup idup bujang sampai mampos drpd kawin ngan ko..tp aku tak,aku syg ko..aku tetap tunggu ko 'pinkhyppo'...kwekkwekkwekkk