Hari Merdeka Part 2...

Tuesday, September 1, 2009

Tadi tu aktiviti waktu cerah, ni pulak aktiviti waktu gelapnya. Kebetulan budak dua orang ni, Cik Wani dan Fahmi terus datang kerumah aku, baru tiba dari Penang, cuti-cuti Malaysia. Lepas jer berbuka, kami pun melayanlah budak dua orang ni main sesuatu yang mesti apabila tiba Lebaran.....




Ni lah aku maksudkan, "bunga api"........teringat zaman budak-budak aku dulu. Macam-macam bunga api yang boleh dimainkan. Dulu lebih senang nak dapatkan. Tak macam sekarang. Bukan apa, sekarang budak-budak dah terlebey pandai....tak pasai-pasai putus jari tangan. Aku teringat lagi, langsir Mdm. Sara berlobangggg sebab aku bakar mercun lalat...hahaha...sampai raya ke-4 pun tak abis bebel lagi...hahaha....






Masing-masing senyum simpul jer...suker hati dapat main bunga api...hehehhe




Oit...canggih jugak Olympus aku ek...leh snap gambar cenggini...kekekek




Sempat lagi bergambar gediksssss bersama-sama...kekeke...




So...inilah aktiviti Hari Kemerdekaan tahun ni. Tanpa menyertai perarakan, tanpa menengok orang berarak, jauh sekali menengok konsert....kalau tidak dalam puasapun, memang tak kemana-mana.....tapi hari-hariku sangat bermakna bersama keluarga tersayang :-)

Nota Pink ::~ Merdeka...Merdeka...Merdeka!



14 comments:

sue @ ela said...

dasat gak olympus ni erk..lawa lak 2 hasil nya

cutecida said...

wlu apa pn cara yg pasti di hati kita tetap malaysia....best ek olympus,bape hengget rege hehehe

buaya said...

salam ziarah..

dijemput menjadi follower sy yer..

http://buaya-merah.blogspot.com

shaz said...

Kah...kah...sempat dia bakar curtain mak dia dulu-dulu, nakal juga awak ni ekkk

J@J@ / Bini The Rock said...

meriah nyer main bunga api.....

Jom kita main mercun pulak....hehehhe

Mawar_berduri said...

wah..kagum la dengan pic camera olympus Kak Ara..dasat..dasat...Meriah ye sambutan hari kemerdekaan kat umah akk..macam kat parlimen sama meriahnya ...hahhaha

arapink said...

To smai ::~ dasat sket jer :-)

arapink said...

To kak cute ::~ betui...yg penting 1 Malaysia :-)

rege? murah jer...huhuhu

arapink said...

hai buaya...wokeyyy...

arapink said...

To Kak Shaz ::~ hahaha...nakal sket jer...bukan sengaja. sape suruh mercun tu ikut celah cermin tingkap...

ara tak suruh...kekeke...

namapun dah ada, mercun lalat...merata lah terbangnya...sampai berlubang curtain mak tu...kekeke

arapink said...

To Kak Jaja ::~ moh ler...tapi tu lah kak, payah nak dapat dah...

main meriam buloh? Ada beran????

arapink said...

To mawar ::~ meriah jugak...kami ringan montot nak bangun, main bunga api...

bukan cam amoi tu...hehehe

Sheila@CC said...

meriahnyer.. ank merdeka! merdeka! merdeka! merdeka!

Aspalela said...

sini ade jual mercun tarik tak???

aku nak beli 5 kotak...
nak pasang kat kusi bos aku..
bior dia terpanjat