Y.E.S!!!! Year End Sale!!!

Sunday, December 6, 2009

Wisma Jakel, Segamat
Y.E.S!!!...apa tu bang???? Y.E.S!!!...Ohw...Year End Sale!...si bini buat pura-pura tak tahu, padahal mintak macam-macam kan...mencik!...hehehe... Entry aku kali ni pon berkaitan Year End Sale jugak. kalau kat Segamat ni, tempat paling gamat sekali dan paling havoc (kepada mereka yang bergelar wanita) adalah di Jakel. Betul tak? hehehhe...Jumaat lepas, waktu lunch jam 12.15, aku ke Maybank, nak bank in collection untuk setengah hari tu. Memandangkan Maybank tu berdepan jer ngan Jakel, bila aku lalu, ada beberapa Arabic Canopy....dan ramai gak wanita-wanita berada di situ. Bila urusan dah selesai, sementara nak menunggu anak dara 2 orang tu (Dila & Su), ofismate aku yang baru datang menjemput, sempat lagi aku menyinggah. Kain yang ditawarkan dengan harga serendah RM1 semeter. Tapi tak semua berkenan dimata aku...hehehe...dalam tak berkenan tu dapat jugak aku sambar 2 pasang. Satu untuk aku dan satu lagi dah sah-sah untuk Mdm.Sara....hehhehe...nampak gayanya kalo lebih lama aku duduk sini, almari baju aku mungkin akan bertambah dari satu menjadi dua....huhuhu...pesanan Mdm.Sara macam aku tak dengar je...hahahha...masih terngiang-ngiang Mdm. Sara cakap "jangan runtuh almari dah ler bila dok Segamat nanti"...huhuhu...kat situ anda harus faham ye bahawasanya iman aku bila melihat kain-kain yang dijual. Selalunya bila Y.E.S ni aku membawa diri ke KL...menyogo apa yang patut. Tapi, Y.E.S tahun ni aku di sini sudaaahhhh. Tapi ada jerat jugak...hehehhe...Aku masih boleh bersabar. Memandangkan gaji aku hanya akan dapat lagi 2 bulan, aku kena sedar diri. Belanja kena jimat-jimat. Dulu tinggal dengan mak, tapi sekarang menyewa. Makan pun sendiri. Banyak dah mengelon (bahasa aku...hehehe...meminjam) ngan FAMA (mak & abah) ni....tapi aku tulis buku tau...nanti dapat gaji tak lah lupa nak membayar :-) Bila melihat jualan murah macam tadi, kadangkala hati bergegarrrr juga...jiwa bergelodakkk juga...hehehe....
Nota Pink ::~ Fitrah manusia...

7 comments:

mamarempit said...

utk mama ade tak :D

arapink said...

mamarempit,
untuk mama nanti ek...hehehe

sue @ ela said...

hahahaha........xpa kak ara...da gak bank fama 2..smai ni da bank ma ja..hehehehehe

UnGu VioLet said...

sale2 nie.. mmg syok kan..
ahakss...

Mawar_berduri said...

Wow...best nya shopping kain.... nak ikotttt..hihi

arapink said...

smai,
tak kisah. hanya FAMA je yang faham keperitan dan kepayahan anaknya kan :-)

Unguviolet,
sale memang syok mar, lebih syok kalo banyak duit kan. kalo duit sket, syok jugak...syok nengok jer lah....hehehe

Mawar,
nak ikot? bawak duit manyak sket dik oiii...meh datang umah kak ara... ;-)

Aida Rezuan said...

Ara,

Awok pakai la cermin mata gelap gitu.. kureng la sket nampak sales2 sana nun! :D :D