Epal Hijau Kawanku...

Sunday, December 20, 2009



Epal Hijau...inilah dia. Bila dilihat dari ekspressi wajah epal hijau ini, macam dah tergambar yang rasa epal ini sangat masam kan...hehehe...Tapi bukan itu intipati entry aku malam ini.



Epal Hijau Kawanku....



Pada tahun 2004, aku mengenali 2 orang sahabat alam maya yang menggunakan nama Apple_Hijau. Disebabkan salah faham, rupanya aku mengenali 2 orang yang berbeza walaupun mereka menggunakan nama yang hampir sama. Berlaku sedikit perkelahian di situ. Bila diingat2 semula memang geli hati. Dan selepeas itu, kedua-duanya menjadi sahabat baik aku sekarang. Cuma yang bezanya seorang dah jumpa dan seorang lagi masih belum ketemu hingga ke hari ini.

Mereka berdua ini ada persamaan...certain part. Kedua-duanya menetap di Bangi dan kedua-duanya baru menamatkan zaman bujang masing-masing dalam bulan yang sama. Mereka berdua tak mengenali antara satu sama lain, cuma kenal melalui penceritaan aku sahaja. Ada persamaam lagi, majlis kenduri kedua-dua sahabat aku ini aku tak menghadirinya...huhuhu. Adil dan saksama tak aku??? muehehehe....Macam mana aku nak pegi, sorang kat Kelantan, sorang kat Perlis. Sedangkan aku di Johor. Jauh kan? Apple Perlis cakap "Aku kawin sekali jerk"...uhuuuukkk...sungguh dalam maknanya. Apple Kelantan cakap "Cuke tak kisah, tapi kalo ada peluang datanglah"...sadisssss...Kepada kedua-dua sahabat Apple Hijau ku ini, aku memohon maaf sebab tiada kesempatan untuk melihat hari bahagia kalian "live" di depan mata. Apple Perlis, aku dah tengok gambaq kawin hang, tapi Apple Kelantan, mano gi gambar kawin mu? Setia menanti....heheheh



Epal Hijau,


Pernah menjadi sahabat setia masa aku berdiet sekitar tahun 2000 - 2002 dulu. Tapi kini tidak lagi...hehehe...boring memakan kamu yang masam itu walaupun aku tau khasiat kamu sangat tinggi. Nantilah yer, kalo aku rajin, aku akan menjadi teman setia kamu lagi nanti...hehehe








Nota Pink ::~ Masamnya dier...hehehe...Selamat Malam En.Qari :-)











2 comments:

manusia biasa said...

salam kak...........lama x msuk dlm ni...msti dak umah dh dtg kn?

arapink said...

salam dik....baru masuk 2 orang. ok lah, x lah sunyi sangat akak :-)