Antara Kehidupan, Kematian & Kenangan...

Friday, April 17, 2009



Tiba-tiba petang ni aku teringatkan dia....tapi kene kontrol sebab ni kat opis. kalo tak mmg dah meleleh!!!!!!!!!!!Sahabat baik ku yg telah pulang ke Rahmatullah pada 11 Ogos 2008 (komplikasi jantung) Rasa mcm baru semalam. Mula mengenali dia sejak aku Tingkatan 1 (1993)...Aku memang tak sangka dia pergi dulu...Ajal menjemput dia awal...Dalam kul 11 am, sahabat baik ku juga, Ija call, menyampaikan berita sedih itu...aku terus terduduk dan menangis...aku dah tak heran dengan bos aku, ofismate...aku x peduli...sampai kerumah, aku mmg dah tak leh tahan, aku meraung di riba mak...dia menyabarkan aku...malam tu, jenazah sampai...aku pergi, menatap wajahnya buat kali terakhir...kucupan demi kucupan aku berikan di pipi, dahi....


Nana....


Aku tidak mungkin melupakan mu, gurauan, gelaktawa mu, perhatianmu selama ini....


Kita sama-sama menempuh kehidupan dengan indah sekali.....


Suka duka dikongsi bersama....


Benar...Jodohmu tidak ada bersama tunangan mu Zahar....


Aku pasti dia turut meratapi pemergianmu....


Begitu juga aku....


Aku sekali lagi kehilangan sahabat baik selepas Yanti pergi pada tahun 2001...


Aku masih meneruskan hidup di alam ini...


Sambil tidak putus-putus mendoakan kesejahteraaan kalian di sana....


Walaupun aku sunyi tanpa mu, tapi kenangan antara kita tetap menemani ku...


Hingga akhir hayat ini...


Aku amat menyayangi mu...Nana


Al-Fatihah

3 comments:

Aspalela said...

doakan kawan2 ara selalu..

sedih kan..shbt yg plg rapat dgn kita di jemput Illahi...

Aspa ade sorang la...kwn kerja dulu..mmg best friend...tp x lama rupenye dia..umur 18 tahun meninggal sbb kanser dlm perot...hhmmmm..

Tp ara lagi sedih kan...2 org kwn baik dah pergi.....sedihnyee....

Noraliza Ramly said...

setiap yg hidup pasti akan pergi jua......kita yg tinggal kena teruskan agenda kehidupan... takziah untuk keluarga kawan ara...

cutecida said...

alfatihah...
moga rohnya d cucuri rahmat