Sampai Bila...

Monday, July 26, 2010




Bila terbaca entry Aida tadi, hati ni pun sama berkata-kata seperti Aida. Sampai bila? Berulang alik dari Segamat ke Temerloh saban minggu. Memanglah bukan setiap minggu abah sakit, tapi macam sekarang dia sakit. Kaki abah kedua-duanya bengkak. Muka abah pucat. Luluh rase hati.

Aku akur dengan ketentuan-Nya. Tapi aku dah berusaha untuk dekat dengan mereka. Aku dah pun menghantar permohonan tukar ke tempat yang lebih dekat dengan mak abah, tapi rezeki belum sampai. Namun aku masih belum penat. Aku tetap bersemangat berulang alik seperti biasa.

Mungkin nanti aku perlu berulang ke tempat lain pulak, tapi tak tahu lagi...masih samar-samar. Tak kira lah, mana-mana pun aku pergi, tapi rumah aku, mak abah tetap yang utama walaupun sudah bersuami nanti...harap dia memahami.

Harap abah makin sembuh walaupun dia makan tak pantang. Bila tengok abah sakit memang tak sabar rasa nak kembali tinggal dengan keluarga semula, sama macam dulu..Moga Allah memudahkan segala urusan ku nanti...insyaAllah

9 comments:

J@J@ / Bini The Rock said...

mudah2 an dpt la tukar kerja tpt yg lagi dekat dgn rmh. Sng hati dpt tgk org tua kita dpn mata...ye tak??

iina said...

InsyAllah Ara.. bersusah2 dulu.. bersenang2 kemudian.. ;)

Aida Rezuan said...

Ara,

Hmm.. mudah2an awok cepat la dapat tuko dekat sket dengan rumah ye, Ara. Mudah2an juga Abah Ara sembuh seperti sediakala.

arapink said...

Kak Jaja,
TQ akak. Betul, bila tgk mak abah ada depan mata hati lebih lapang...tak de kerisauan di hati ni....

Kak Iina,
Sekarang ni bersusah2 dulu...hope kendian hari boleh bersenang sket, dpt dekat ngan diorang :-)

Aida Rezuan,
Koi harap gitu jugek...tengah sabor menanti ni...TQ banyok2 Patin weh...

Mawar_berduri said...

Salam K.Ara,
jangan sedih2 o.k ...
sebab sy pun sedih.....
dok jauh dari family...sgt jauh
balik pun sebulan skali ...huhuhuhu

arapink said...

Mawar,
Mungkin akak lebih bertuah dr mawar sbb akak boleh balik seminggu sekali...mawar lagi jauh ye...

sama-samalah kita bersabar k :-)

sue @ ela said...

kak ara...smai doakn ayah kak ara sht cpt...bgus la..bila lg kt sbg anak nk bjasa kat org tua kt kan?ms ni la....

arapink said...

Smai...

TQ dik....

LIPISLADY said...

Assalamualaikum,
sakit apa abahnya sampai bengkak kaki, faham perasaan ara, saya pernah menghadapi semua ini, semuga abah tu cepat sembuh..Amin..